نی‌ نی سایت

میخوام پیج آشپزی بزنم! 21 تجربه ناب از نی نی سایت برای موفقیت

سلام به همه دوستداران غذا و آشپزی! مدت‌هاست که به این فکر می‌کنم یک پیج آشپزی توی اینستاگرام راه بندازم. اما خب، قبل از هر اقدامی، خواستم یه کم تحقیق کنم و ببینم کسانی که قبلاً این راه رو رفتن، چه تجربه‌هایی داشتن. برای همین، یه سری به نی نی سایت زدم و کلی مطلب مفید پیدا کردم. خلاصه این تجربه‌ها رو اینجا براتون می‌نویسم، امیدوارم به دردتون بخوره:

این تجربیات رو از تاپیک‌های مختلف جمع‌آوری کردم و سعی کردم نکات کلیدی و کاربردی رو براتون گلچین کنم. پس با من همراه باشید:

  • ✔️اسم جذاب و مرتبط: یه اسم خوب و به یادموندنی انتخاب کنید که هم مرتبط با آشپزی باشه و هم راحت تلفظ بشه.
  • ✔️عکس‌های باکیفیت: کیفیت عکس‌ها حرف اول رو می‌زنه. نورپردازی خوب و زاویه مناسب خیلی مهمه.
  • ✔️ویدیوهای کوتاه و آموزشی: ویدیوهای کوتاه و مفید از مراحل پخت غذا، مخاطب رو جذب می‌کنه.
  • ✔️دستور پخت دقیق و واضح: دستور پخت رو خیلی دقیق و با جزئیات بنویسید تا همه بتونن ازش استفاده کنن.
  • ✔️بهره‌گیری از هشتگ‌های مناسب: هشتگ‌های مرتبط با غذا و آشپزی به دیده شدن پست‌هاتون کمک می‌کنه.
  • عکس مربوط به مطالب آموزشی که نکته‌ها، تکنیک‌ها، ترفندها و تجربه ها را ارائه می کند

  • ✔️تعامل با مخاطب: به کامنت‌ها و دایرکت‌ها جواب بدید و با مخاطباتون تعامل داشته باشید.
  • ✔️بهره‌گیری از استوری: از استوری‌ها برای نمایش مراحل پخت غذا، معرفی مواد اولیه و . . . استفاده کنید.
  • ✔️مسابقه و جایزه: برگزاری مسابقه و جایزه، انگیزه مخاطب رو برای شرکت و تعامل بالا می‌بره.
  • ✔️معرفی پیج‌های مشابه: با پیج‌های دیگه آشپزی تبادل داشته باشید و پیج همدیگه رو معرفی کنید.
  • ✔️رعایت کپی رایت: از کپی کردن عکس‌ها و ویدیوهای دیگران خودداری کنید.
  • ✔️توجه به سلیقه مخاطب: سعی کنید غذاهایی رو آموزش بدید که بیشتر مورد پسند مخاطب باشه.
  • ✔️خلاقیت و نوآوری: سعی کنید دستور پخت‌های جدید و خلاقانه ارائه بدید.
  • ✔️بهره‌گیری از کپشن‌های جذاب: کپشن‌های جذاب و مرتبط با عکس، مخاطب رو ترغیب به خواندن پست می‌کنه.
  • ✔️برنامه‌ریزی و نظم: یه برنامه منظم برای انتشار پست‌ها داشته باشید.
  • ✔️صبوری و پشتکار: رسیدن به موفقیت زمان می‌بره، پس صبور باشید و پشتکار داشته باشید.
  • ✔️بهره‌گیری از تجهیزات مناسب: داشتن تجهیزات مناسب (دوربین، نورپردازی، ظروف زیبا) به کیفیت کارتون کمک می‌کنه.
  • ✔️تمرکز روی یک سبک خاص: سعی کنید روی یک سبک خاص از آشپزی (مثلاً غذاهای سنتی، فست فود، گیاهخواری) تمرکز کنید.
  • ✔️تبلیغات: برای دیده شدن بیشتر پیجتون، می‌تونید از تبلیغات استفاده کنید.
  • ✔️تحلیل و بررسی: پست‌هاتون رو تحلیل کنید و ببینید کدوم پست‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته.
  • ✔️بهره‌گیری از نظرسنجی: از مخاطباتون نظرسنجی کنید و ازشون بپرسید چه غذاهایی رو دوست دارن یاد بگیرن.
  • ✔️به روز بودن: همیشه سعی کنید با ترندهای روز آشپزی همراه باشید.

منتظر خوندن نظرات و پیشنهاداتتون هستم!






میخوام پیج آشپزی بزنم: خلاصه تجربه ها در نی نی سایت (21 مورد)

میخوام پیج آشپزی بزنم: خلاصه تجربه ها در نی نی سایت (21 مورد)

1. انتخاب اسم مناسب و جذاب

خیلی از کاربرا تاکید داشتن که اسم پیج باید کوتاه، بامعنی و به یاد موندنی باشه. اسمی که راحت تلفظ بشه و به راحتی هم بشه توی اینستاگرام پیداش کرد. بعضی ها پیشنهاد دادن از اسم های ترکیبی استفاده بشه، مثلا ترکیب اسم خودتون و یه کلمه مرتبط با آشپزی. حواستون باشه اسمی که انتخاب می کنید تکراری نباشه. از کلماتی مثل “خوشمزه”، “لذیذ”، “آشپزی”، “دستپخت” و . . . میشه استفاده کرد. قبل از ثبت اسم، حتما توی اینستاگرام سرچ کنید که کسی با این اسم فعالیت نکنه. از دوستانتون نظر بخواهید تا بهترین اسم رو انتخاب کنید. از گذاشتن عدد توی اسم پیج، مگر اینکه خیلی ضروری باشه، خودداری کنید.

2. کیفیت بالای عکس و فیلم

همه کسانی که تجربه داشتن، تاکید می کردن که عکس ها و فیلم ها باید با کیفیت باشن. نورپردازی مناسب و زاویه دید خوب خیلی مهمه. از اپلیکیشن های ویرایش عکس و فیلم برای بهبود کیفیت استفاده کنید. از غذا توی ظروف زیبا و مناسب عکس بگیرید. فیلم ها کوتاه و جذاب باشن و مراحل پخت رو به خوبی نشون بدن. از موسیقی پس زمینه مناسب و بدون کپی رایت استفاده کنید. محتوای بصری جذاب، مخاطب رو جذب می کنه. حتی می تونید برای عکس ها و فیلم هاتون یه تم رنگی خاص انتخاب کنید.

3. تولید محتوای متنوع و جذاب

فقط دستور پخت نذارید! از ایده های دیگه هم استفاده کنید. مثلا آموزش تزیین غذا، معرفی مواد اولیه، نکات آشپزی، و . . . از استوری های تعاملی استفاده کنید. سوال بپرسید، نظرسنجی بذارید و با مخاطب ها در ارتباط باشید. لایو بذارید و به سوالات مخاطب ها پاسخ بدید. مسابقه بذارید و جایزه بدید. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا پست هاتون بیشتر دیده بشه. محتوا باید برای مخاطب ها مفید و کاربردی باشه. از ترندهای روز آشپزی استفاده کنید.

4. صبر و حوصله

رشد پیج زمان می بره. ناامید نشید و به تولید محتوا ادامه بدید. با پیج های دیگه همکاری کنید و تبادل فالوور داشته باشید. تبلیغات کنید تا پیجتون بیشتر دیده بشه. به کامنت ها و دایرکت ها جواب بدید و با مخاطب ها تعامل داشته باشید. از انتقادها درس بگیرید و سعی کنید محتواتون رو بهبود بدید. پشتکار داشته باشید و به کارتون ایمان داشته باشید. هر روز یه قدم به جلو بردارید.

5. تعامل با مخاطبان

به کامنت ها جواب بدید. سوالات رو پاسخ بدید. از نظراتشون استفاده کنید. توی استوری ها ازشون سوال بپرسید و نظرشون رو بخواهید. لایو بذارید و باهاشون صحبت کنید. احساس صمیمیت و نزدیکی با مخاطب ها ایجاد کنید. ازشون بخواهید عکس غذاهایی که با دستور شما درست کردن رو براتون بفرستن و توی استوری ها به اشتراک بذارید. مخاطب ها سرمایه شما هستن. قدرشون رو بدونید. یه کانال ارتباطی قوی با مخاطب ها ایجاد کنید.

6. بهره‌گیری از هشتگ های مناسب

هشتگ ها کمک می کنن پست هاتون بیشتر دیده بشه. از هشتگ های مرتبط با آشپزی، غذا، دسر، و . . . استفاده کنید. از هشتگ های ترند روز استفاده کنید. هشتگ های مخصوص به خودتون رو بسازید. توی هر پست از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم). قبل از بهره‌گیری از هشتگ، تحقیق کنید که چه هشتگ هایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرن. از هشتگ های انگلیسی هم استفاده کنید (در صورت مرتبط بودن).

7. برنامه ریزی برای تولید محتوا

یه تقویم محتوایی داشته باشید و از قبل برنامه ریزی کنید که چه پست هایی رو می خواید منتشر کنید. اینجوری از سردرگمی جلوگیری می کنید و می تونید محتوای با کیفیت تری تولید کنید. سعی کنید پست ها رو به طور منظم منتشر کنید (مثلا هر روز یا هر دو روز یک بار). بهترین زمان برای انتشار پست ها رو پیدا کنید (با توجه به آمار پیجتون). از ابزارهای زمان بندی پست ها استفاده کنید تا کارتون راحت تر بشه. یه دفترچه داشته باشید و ایده های جدیدتون رو توش یادداشت کنید. برای هر ماه، یه موضوع کلی انتخاب کنید و پست هاتون رو حول اون موضوع بچرخونید.

8. بهره‌گیری از امکانات اینستاگرام

از همه امکانات اینستاگرام استفاده کنید. استوری، ریلز، IGTV و . . . ریلز ها خیلی پرطرفدار هستن و می تونن به دیده شدن پیجتون کمک کنن. از استیکرها و فیلترهای جذاب استوری استفاده کنید. توی IGTV آموزش های طولانی تر و کامل تری رو به اشتراک بذارید. از امکانات جدید اینستاگرام استفاده کنید و از قافله عقب نمونید. با استفاده درست از امکانات اینستاگرام، می تونید پیجتون رو حرفه ای تر نشون بدید. توی استوری ها سوالات متداول رو پاسخ بدید.

9. داشتن سبک خاص و منحصر به فرد

سعی کنید یه سبک خاص برای خودتون داشته باشید. مثلا توی نوع عکس گرفتن، نوع فیلم گرفتن، نوع نوشتن کپشن و . . . اینجوری پیجتون از بقیه پیج ها متمایز میشه و مخاطب ها راحت تر می تونن شما رو تشخیص بدن. سبک خاص شما می تونه هر چیزی باشه. مهم اینه که خودتون ازش راضی باشید و بهش پایبند باشید. از پیج های دیگه کپی نکنید. ایده بگیرید، اما خلاقیت داشته باشید. یه لوگو برای پیجتون طراحی کنید تا پیجتون حرفه ای تر به نظر برسه. از رنگ ها و فونت های خاص توی پست هاتون استفاده کنید. سعی کنید همیشه یه امضای شخصی توی کارتون داشته باشید.

10. توجه به امنیت پیج

یه رمز عبور قوی برای پیجتون انتخاب کنید. احراز هویت دو مرحله ای رو فعال کنید. به هر لینکی که براتون فرستاده میشه، اعتماد نکنید. از اپلیکیشن های غیرمجاز برای افزایش فالوور استفاده نکنید. به پیام های مشکوک پاسخ ندید. به هیچ وجه اطلاعات شخصی خودتون رو با کسی به اشتراک نذارید. از هویت پیجتون محافظت کنید.

11. بهره‌گیری از کپشن های جذاب و مرتبط

کپشن ها به اندازه عکس ها و فیلم ها مهم هستن. توی کپشن، درباره غذا توضیح بدید، نکات مربوط به پخت اون رو ذکر کنید، و سوال بپرسید. از ایموجی های جذاب و مرتبط استفاده کنید. کپشن ها رو با دقت و وسواس بنویسید. از مخاطب ها بخواهید نظرشون رو درباره غذا بگن. از کلمات کلیدی مرتبط با غذا توی کپشن استفاده کنید. کپشن باید جذاب و گیرا باشه.

12. بررسی آمار پیج

به طور مرتب آمار پیجتون رو بررسی کنید تا متوجه بشید چه پست هایی بیشتر مورد توجه مخاطب ها قرار گرفتن. با توجه به آمار، محتوای خودتون رو بهینه کنید. بهترین زمان برای انتشار پست ها رو پیدا کنید. مخاطب های شما بیشتر به چه نوع محتوایی علاقه دارن؟آمار پیج به شما کمک می کنه تا عملکرد خودتون رو بهبود بدید. از ابزارهای تحلیل آمار اینستاگرام استفاده کنید. آمار پیج، راهنمای شما در مسیر موفقیت هست.

13. داشتن وب سایت یا وبلاگ

داشتن یه وب سایت یا وبلاگ می تونه به شما کمک کنه تا مخاطب های بیشتری رو جذب کنید. توی وب سایت یا وبلاگتون می تونید دستور پخت های کامل تری رو به اشتراک بذارید. می تونید محصولات خودتون رو (مثلا کتاب آشپزی، لوازم آشپزی و . . . ) رو توی وب سایتتون به فروش برسونید. وب سایت به شما اعتبار بیشتری می بخشه. می تونید از وب سایتتون برای تبلیغات پیج اینستاگرامتون استفاده کنید. وب سایت، یه ویترین دائمی برای شماست. به فکر سئو وب سایتتون هم باشید.

14. شرکت در چالش های آشپزی

شرکت در چالش های آشپزی می تونه به دیده شدن پیجتون کمک کنه. توی چالش ها شرکت کنید و از هشتگ های مرتبط با چالش استفاده کنید. سعی کنید توی چالش ها برنده بشید. چالش ها، یه فرصت عالی برای نمایش استعداد شما هستن. با شرکت در چالش ها، می تونید با پیج های دیگه هم آشنا بشید. چالش ها، یه راه سرگرم کننده برای جذب مخاطب هستن. از برگزار کننده های چالش تشکر کنید.

15. آموزش های رایگان

آموزش های رایگان، مخاطب های بیشتری رو جذب می کنه. آموزش های کوتاه و کاربردی رو به طور رایگان به اشتراک بذارید. آموزش ها باید با کیفیت باشن و به سوالات مخاطب ها پاسخ بدن. آموزش های رایگان، یه راه عالی برای ایجاد اعتماد بین شما و مخاطب ها هستن. از آموزش های رایگان، برای تبلیغ آموزش های پولی خودتون استفاده کنید. آموزش های رایگان، یه سرمایه گذاری بلند مدت هستن. از مخاطب ها بخواهید آموزش های شما رو با دوستاشون به اشتراک بذارن.

16. همکاری با سایر پیج ها

با پیج های دیگه همکاری کنید و تبادل فالوور داشته باشید. توی لایوهای مشترک شرکت کنید. پست های همدیگه رو تبلیغ کنید. همکاری با سایر پیج ها، یه راه عالی برای افزایش فالوور و دیده شدن پیجتون هست. با پیج های مرتبط با آشپزی همکاری کنید. از همکاری با پیج های بزرگتر از خودتون نترسید. همکاری باید برد-برد باشه.

17. تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند، می تونه به شما کمک کنه تا فالوورهای بیشتری رو جذب کنید. تبلیغات رو به دست افراد متخصص بسپارید. قبل از تبلیغات، هدف خودتون رو مشخص کنید. تبلیغات باید جذاب و گیرا باشه. از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت توی تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات رو توی پیج های مرتبط با آشپزی انجام بدید. تبلیغات، یه سرمایه گذاری برای آینده پیجتون هست.

18. بهره‌گیری از مسابقات و جوایز

برگزاری مسابقات و اهدای جوایز، یه راه عالی برای جذب مخاطب و افزایش تعامل هست. جوایز باید جذاب و ارزشمند باشن. شرایط شرکت در مسابقه باید ساده و واضح باشه. مسابقات رو به طور منظم برگزار کنید. از هشتگ های مرتبط با مسابقه استفاده کنید. با بهره‌گیری از مسابقات، می تونید فالوورهای پیجتون رو به صورت چشمگیری افزایش بدید. مسابقات، یه راه سرگرم کننده برای تعامل با مخاطب ها هستن.

19. رعایت حقوق کپی رایت

به حقوق کپی رایت احترام بذارید. از محتوای دیگران بدون اجازه استفاده نکنید. اگر از محتوای دیگران استفاده می کنید، حتما منبع رو ذکر کنید. از موسیقی های بدون کپی رایت استفاده کنید. رعایت حقوق کپی رایت، نشانه احترام به دیگران و رعایت اخلاق حرفه ای هست. نقض حقوق کپی رایت، می تونه عواقب قانونی داشته باشه. از محتوای خودتون محافظت کنید.

20. ارائه محصولات یا خدمات جانبی

علاوه بر آموزش آشپزی، می تونید محصولات یا خدمات جانبی هم ارائه بدید. مثلا می تونید کتاب آشپزی خودتون رو به فروش برسونید. می تونید لوازم آشپزی رو به فروش برسونید. می تونید کلاس های آنلاین آشپزی برگزار کنید. می تونید خدمات مشاوره آشپزی ارائه بدید. ارائه محصولات یا خدمات جانبی، یه راه عالی برای کسب درآمد از پیجتون هست. محصولات و خدمات شما باید با کیفیت باشن و نیازهای مخاطب ها رو برآورده کنن.

21. به روز بودن با ترندها

همیشه به روز باشید و از ترندهای جدید آشپزی مطلع باشید. از غذاهای جدید و پرطرفدار آموزش بدید. از تکنیک های جدید آشپزی استفاده کنید. با به روز بودن، می تونید همیشه مخاطب های خودتون رو راضی نگه دارید. ترندها، یه فرصت عالی برای جذب مخاطب های جدید هستن. از ترندهای مثبت و مفید استفاده کنید. به روز بودن، نشانه حرفه ای بودن شماست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا